Thursday 14 February 2013

INSOMNIA - KESUKARAN TIDUR



Jika Anda kerap mengeluhkan seperti kesulitan tidur, tidur tidak tenang, kesulitan menahan tidur, seringnya terbangun di pertengahan malam dan seringnya terbangun lebih awal. Anda mungkin termasuk salah satu dari jutaan orang penderita insomnia.

Insomnia yang kita alami boleh juga terjadi beberapa hari saja sampai dua atau tiga minggu. Tetapi, pada kes yang kronik, insomnia boleh bertahan lebih lama lagi. Insomnia kronik lebih sulit disembuhkan dan sukar pulih dengan sendirinya.

Kita mungkin memerlukan pengubatan yang konsisten melalui bimbingan doktor atau pakar tidur. Pada sebagian besar kes insomnia, inti permasalahnya adalah emosional. Kegelisahan yang mendalam, kemarahan yang tak terkendali, situasi sosial yang tak berpihak termasuk di antara penyebab sukarnya tidur.

Namun, hal yang perlu diingat adalah bahawa insomnia itu sendiri bukanlah suatu penyakit, melainkan hanya gejala dari beberapa penyakit yang diderita oleh Anda atau karena suatu permasalahan yang menimpa hidup Anda.
 

PERCAYAKAH ANDA??? INSOMNIA DAPAT DIPULIHKAN DENGAN PENGAMBILAN
SUSU KAMBING keluaran Miela Beauty!!
 
 
 
1. Susu Kambing Asli Tanpa Gula kaya dengan protin, enzim dan vitamin A, B1,B2,B6,B12,C,D,E, Panthothemic Asid, Kalsium, Folic Asid, Fiboflavin, Niacin, Biotin, Folasi, Sodium, Potasium, Magnesium, Phospores, Ph Non Organic, Cholorine Citrate, Choline, Inosital. Susu Kambing lebih berkhasiat jika di bandingkan dengan susu lembu dan dapat membantu merawat insomnia.
2. Susu kambing mempunyai molekul protin & lemak yang sangat halus serta mudah hadam berbanding dengan susu lain. Ianya sangat baik untuk diet bayi, kanak-kanak yang cirit-birit serta alahan kepada susu lembu & susu tepung dan juga orang dewasa yang mempunyai masalah penghadaman, miliki system penghadaman yang baik akan membawa kesan yang baik kepada pengidap Insomnia.
3. Ianya mempunyai kandungan pH beralkali. Maka ianya tidak menjana asid dalam darah atau usus. Ianya bertindak meneutralkan acid dalam badan. Susu kambing lebih mudah dihadam kerana ia hanya memerlukan 20 minit berbanding susu lembu memerlukan 2 jam.
4. Kandungan Mineral Selenium yang kaya dalam susu kambing bertindak sebagai bahan bagi membantu dan menguatkan sistem imunisasi tubuh dan bahan anti oksida. Selain itu ianya melawan virus secara semulajadi dan mencegahnya daripada membiak.
5. Kandungan potassium & calcium yg tinggi dalam susu kambing serta kandungan sodium yang rendah dlm susu kambing sangat penting bagi membentuk tekanan darah yang normal dan mengawal fungsi hati yang normal.
6. Susu kambing mengandungi bahan riboflavin untuk tenaga dan juga boleh merawat insomnia.
 
 
Caranya:
-          Anda percaya dan berdoa semoga Allah pulihkan anda dari Insomnia. Bismillah dan selawat dulu.
-          Minum Susu Kambing (suam) pagi dan malam sebelum tidur

No comments:

Post a Comment